טרבלינקה - המסילה



המסילה נמצאת מול איזור המגורים ומגיעה עד איזור הקבלה. במקום בו הייתה תחנת דלק קטנה, מול מגורי האסירים (איזור הגטו) נפנה ימינה ונלך לכיוון המסילה, ניכנס לאזור הקבלה דרך המסילה, גם היהודים נכנסו דרך המסילה. עם חיסולו של המחנה, בטרם סגירתו, בעקבות המרד שהתחולל פה, עקרו הגרמנים את המסילה, וניקו את השטח מכל ראיה, סימן ועדות היכולים להעיד על הרצח שהתבצע כאן. רצח העם היהודי, רצח שיטתי, עקבי ואכזרי. המסילה שהובילה את הקרונות לתוך המחנה לא קיימת עוד. את מיקומה מסמנות אבני בטון המונחות לאורך תוואי המסילה ומגיעות עד הרמפה ותחנת הרכבת המדומה.
מימין ניצבות אבנים גדולות ועליהן שמות המדינות שמהן הובלו היהודים להשמדה. עם בואה של הרכבת, שטח המחנה מוכרז כשטח צבאי סגור, נהג הקטר פולני או איש S.S. מושך את הקרונות , 20 קרונות, ומוביל אותן לרציף. את הרכבת מקיפה חגורת משמר, שתפקידה לירות בבורחים והקופצים מהרכבות. חגורת משמר נוספת נמצאת גם במחנה העליון – אזור ההשמדה. אנשי חגורות המשמר הם אוקראינים שלא עושים דבר ותפקידם לשמור על נוסעי הרכבת ועל המחנה עצמו. 
הרכבת מגיעה ולא משנה כמה ימים נסעה, חלק מהנוסעים מגיעים מתים. קיימת סברה שהגרמנים זרקו לקרונות סיד כבוי בכדי שהנוסעים יחנקו בדרך, הקרונות מגיעים, הדלתות נפתחות, הנוסעים יורדים מהרכבת, לא יודעים לאן הגיעו והם מבולבלים.
ההסוואה וההטעיה עושים את שלהם. גדר התיל מוסתרת בענפי עצים, (קבוצת יהודים יוצאת כל יום ליער להביא ענפים רעננים ובמקום שנראה מצהיב או יבש תולשים ושמים ענפים חדשים ). לגדר ההסוואה תפקיד כפול:
א. שהיהודים המגיעים לא יידעו מה קורה
ב. שאנשי מחתרת וכוחות עוינים לא יידעו מה נעשה בפנים.
ההסוואה הייתה גדר חיה שמטרתה הייתה לבלבל את היהודים הנכנסים. הגדר החיה העניקה אסוציאציה של חיים – ששום דבר נוראי לא עומד לקרות.